fredag 2. januar 2015

2014 - Noen høydepunkter

Da sier kalenderen 2 Januar 2015 og det er 2 dager siden jeg avsluttet det mest aktive året mitt fotografisk sett. Jeg bestemte meg nemlig 1 Januar 2014 at jeg skulle ta bilder hver dag gjennom hele året, noe som jeg gjennomførte. Mens prosjektet ennå var i starten tenkte jeg mye på om jeg kom til å klare dette og valgte derfor og ikke si noe før det var gått en stund.
Men etterhvert som tiden gikk og jeg fortsatt holdt ut så var det bare å offentliggjøre det. Dette både for å sette mer press på meg selv til å gjennomføre siden fallhøyden da ble noe høyere.

Jeg trodde aldri at det skulle bli lett å gjennomføre dette, og at det enkelte dager skulle bli vanskelig å motivere seg for å gå ut var jeg forberedt på. Men det var bare å holde ut.
Jeg var også redd for om jeg skulle miste lysten på å fotografere etter at året var omme, men etter 2 dager uten å ha rørt kamera kjenner jeg at det begynner å klø i fingrene igjen og jeg tenker ut hvilke nye prosjekter jeg kan sette igang med.

Her er noen av øyeblikkene jeg husker best fra året som har gått.

Isfiske med noen av mine beste venner en kald dag i Januar.


Da Ingebjørg Fyrileiv Guldvik var i Harstad
å holdt foredrag. Takk for en hyggelig
opplevelse. 

Da jeg fikk mine første bilder av nasjonalfuglen.

Den årlige turen til Andøya med Thomas Mandelid.

Nærmøte med oter. Hadde det bare vært litt mer lys.

Nordlysfoto i 10-15 varmegrader.

Og ikke minst møtet med perleugla helt på slutten av året.



Takk til dere som har fulgt meg gjennom året som har gått. Håper dere fortsetter å følge meg gjennom dette året også.

Godt nytt fotoår.













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar