tirsdag 11. mars 2014

Mitt "året" prosjekt

Elg, Andøy (Mars 2014)

I år har jeg gitt meg selv en utfordring. Jeg skal fotografere hver dag iløpet av hele året. Det er flere som har gjort det før meg, så dette er ikke noe jeg gjør for å være først eller best. Dette gjør jeg kun for min egen del, for å presse meg selv til å finne motiver og å se bilder under alle rådende omstendigheter. Jeg tror personlig at å fotografere ofte og mye gjør deg til en bedre fotograf, og at jo mer du fotograferer dess lettere er det å finne sin egen stil. En av de største utfordringene blir å variere nok på motivene sånn at det ikke blir for mange dager med til dels like bilder. 

Fossekall, Harstad (Februar 2014)

I utgangspunktet skal jeg legge ut dagens bilde hver dag, men om jeg er ute å reiser er det ikke sikkert jeg har muligheten til det. Bildene vil uansett være tatt på den datoen som er tittelen på blogginnlegget. Da året startet og jeg bestemte meg for dette var det ikke så mange som viste om prosjektet, og de få som gjorde det mente at dette var et ganske "hårete" mål. Men utfordringer er jo til for å mestres og nå når vi er kommet i Mars så er det kanskje på tide at dette kommer ut på en skikkelig måte og ikke bare med enkle hint, selv om jeg tror de fleste som besøker bloggen har skjønt hva jeg holder på med.

Karlsvogna (Januar 2014)

Jeg håper at du er interessert i følge meg gjennom 2014 for å se hvor dette ender, og om du deler dette med andre du kjenner så er det bare hyggelig. Dess flere som følger og vet om det dess større blir fallhøyden om jeg skulle falle for fristelsen å gi opp. 






2 kommentarer:

  1. Følger med i ditt årsprosjekt som jeg synes er meget spennende. Variasjon på motiv och lysforhold. Faller direkte for ditt elgebilde her og den på karlsvogna. Keep up the good work! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Terje. Veldig hyggelig å høre.

      Slett